keskiviikko 11. helmikuuta 2015

Tumbleweed Factory

Tällä kertaa oli pakko tukeutua englanninkieliseen otsikkoon, sillä epäilenpä, etten ole ainoa, jolle "arokierijä" ei sano mitään, mutta "tumbleweed" on kaikista länkkäreistä tuttu, autiota kylänraittia pitkin tuulen mukana kierivä kuiva risupallo. Nimenomaan niitä pitäisi vääntää koristeeksi muutaman viikon päästä alkavalle jokapääsiäiselle IMWe-partioleirillemme, tänä vuonna teemanamme on nimittäin villi länsi ja rautatiekilpa rannikolta rannikolle.

Viime viikonloppuna tiimimme kokoontui partiolinnassamme Rieneckissä viimeistä kertaa ennen leiriä suunnittelemaan niin ohjelmaa ja kehystarinaa kuin kulissejakin, ja minähän lupauduin testaamaan, josko puuliimalla tai sokerilla saisi ilmapalloja apuna käyttäen tärkättyä villalangasta sopivia...arokierijöitä. Nyt ovat sormet sekä keittiö tahmeita, odottelen innolla, josko idea toimii. Raportoin kunhan pallurat ovat kuivuneet ;)



Denna gång var jag tvungen att använda engelsk rubrik, för jag gissar nästan att jag inte är den enda som aldrig hört talas om "marklöpare" men som nog känner till "tumbleweed", de torra risbollarna som blåser runt med vinden över dramatiskt öde gator i varje westernfilm. Och just dessa borde vi pyssla som dekoration för årets IMWe-scoutläger som har vilda västern och järnvägskrigen som tema.

Förra veckoslutet samlades vårt ledarteam på scoutslottet i Rieneck för en sista gång före lägret för att planer såväl programmet som ramhistorien och kulisserna, och jag lovade att testa ifall man kan tillverka...marklöpare...av yllegarn som virats kring en ballong och smetats in med trälim eller sockervatten. Nu är både mina fingrar och vårt kök klibbiga, och jag väntar med iver på att se det färdiga resultatet. Rapporterar vidare då rishögarna har torkat ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!