perjantai 28. kesäkuuta 2013

Mysteerikökkö #1

Tyvärr finns ordet Mysteerikökkö endast på finska. Jag delar gladeligen ut nostalgipoäng till den som vet varifrån ordet ursprungligen kommer (syrran min har inte rätt att svara, hon vet nog...).

Egentliga poängen med detta inlägg var att dela ut nördpoäng. Jag har börjat med ett evighetsprojekt (eller nåja, hoppas på att få den färdig till oktober), och kommer att posta alltid nu och då bilder på hur det hela framskrider... Er, kära läsare, vill jag utmana att gissa vad det hela kommer att bli då det väl är färdigt. Lycka till!

Nostalgiapisteitä jaossa jokaiselle, joka tietää, mistä sana Mysteerikökkö on peräisin (siskollani ei ole vastausoikeutta, hän kyllä tietää...).

Oikeastaan tarkoituksenani oli jakaa nörttipisteitä. Aloitin tässä uuden ikuisuusprojektin (jonka tosin pitäisi olla valmis lokakuussa), ja tulen aika ajoin lisäämään tänne kuvia projektin edistymisestä. Teidät, rakkaat lukijat, haluan haastaa arvailemaan, mistä oikein on kyse. Onnea matkaan!


1 kommentti:

  1. Ei harmainta hajua :O??? Joku larppiproppi tai partiojippo... jään mielenkiinnolla odottamaan vastausta!

    VastaaPoista

Näin kommentoit:
1. Kirjoita kommenttisi
2. Valitse profiili valikosta... jos et tiedä, mitä tällä tarkoitetaan, valitse huoletta alin vaihtoehto, "nimetön".
3. Minä saan kommenttisi heti sähköpostitse itselleni. Se tulee näkyville blogiin kaikkien muidenkin luettavaksi heti kun hyväksyn sen. KIITOS!

Så här kommenterar du:
1. Skriv vad du har på hjärtat
2. Välj profil från menyn (kommentera som)... ifall du inte vet vad dessa profiler är för något, välj det nedersta alternativet (anonymt)
3. Jag får ditt kommentar direkt per e-post. Den blir synlig till alla läsare på bloggen genast då jag godkännt det först. TACK!